donderdag, juni 29, 2006

Nieuwe woorden

Gedumpt zegt de krant. Vermoord en gedumpt.
En ’s avonds in bed zeg je dat ik niet genoeg woorden voor je heb.
Ik noem ze op, jouw woorden en je zegt:“ Dat is niet genoeg.”
En dan merk ik dat er niet genoeg woorden zijn om jou te beschrijven.

Wat kennen wij? Riooldeksel, ondergronds kanaal, spoorwegberm, jungle, struikgewas, gewurgd, dna, parket, verdachte, seksueel misbruik, delinquent, onderzoek. Vermoord en gedumpt.

Ik moet een woord vinden voor mooie witte steen op een keienstrand, gestroomlijnde golf die naar de branding toe beweegt. Licht dat geometrisch doorsijpelt op een stoffige ondergrond. Zachte huid waardoor je een heupbeen voelt, het dikke, donkere vel van tepels, het geluid van vuurwerk in de verte, de kracht waarmee een fles ontkurkt wordt, de beelden die ik zie als ik het scherm uitzet en m’n ogen dichtknijp.

Creative Commons Licentie
Op dit werk is de Creative Commons Licentie van toepassing.