woensdag, september 21, 2005

jubilee

Ivy is dood. Al jaren. Het was een auto-ongeluk. Ze kwam van haar werk en werd verrast door een tegenligger, die op haar rijvak slingerde op het verkeerde moment.
Het is jaren geleden dat ik haar stem nog hoorde. Ik zou haar willen zien nu. Kleine lachrimpels onder haar ogen. Ik vraag me af of het litteken op haar voorhoofd er nog hetzelfde uitziet. Of het aangetast is door de tijd.
Zou ze problemen hebben met haar rug? Door het werken, het heffen en tillen van tegenspartelende patiënten? Hoe is het als iemand sterft en ook nog blijft leven?
Wat doe je met al die keuzes?
Was ze misschien aan de drank geraakt. Of bij haar partner weggegaan en een nieuw leven begonnen in een andere stad, een ander land. Mensen doen zo van die gekke dingen als ze ouder worden.

Ik vraag me af waar iedereen naar toe is. Wat is 10 jaar? Ik hoor dat ver weg in het geboortedorp een vriendin niet zwanger kan worden. Ze neemt hormonen, vermagert, wordt iemand anders, krijgt een tweeling. Ik durf haar niet te bezoeken. Wij zijn niet meer wie we waren.
Creative Commons Licentie
Op dit werk is de Creative Commons Licentie van toepassing.