zaterdag, januari 22, 2005

Poort

Ik ben weer met mijn dwaze kop tegen de muur gelopen. Op een moment van betovering denk je dat alles mogelijk is. Er is vuurwerk, zwaar vuurwerk en een kans om je geest te openen.
Er is angst. Geen angst voor oude valstrikken, maar een huiveringwekkende schrik voor het achterlaten van grenzen.
Je denkt dat je op de juiste weg bent. Af en toe slaat een vlaag van verbijstering je van de baan. Stemmen vervormen en woorden bedreigen je, maar je geeft niet op.
Voor je zie je een uitdaging, die je hoofd helemaal binnenste buiten keert. En belangrijker: een gevoel van contact, een sterk signaal dat recht door je vitale organen gaat.

Zij zegt dat ze zich amper iets herinnert, dat ze dronken was. Ze poeiert de verantwoordelijkheid voor enige emotionele schade snel van zich af. Als ik haar vertel wat ze tegen me zei lacht ze ongelovig. Ik voel een dikke muur tussen haar en ik.
Ik dacht aan een nieuwe dimensie, het neerlaten van alle verdediging. Een nieuwe manier om te praten, scherp direct zonder belemmeringen schaamte.
Zij denkt dat ik geïnteresseerd ben in seks. Terwijl seks juist alles moeilijker maakt, afremt, opsluit.

Misschien was het ook niet meer.
Wat ik zie bestaat niet.
Alsof er een poort naar een andere wereld openstond toen.
Creative Commons Licentie
Op dit werk is de Creative Commons Licentie van toepassing.