vrijdag, januari 28, 2005

Lippenstift

Lippenstift. Ik draag nooit lippenstift. Vergeet jarenlang dat zoiets bestaat. Bij andere vrouwen ja. In handtassen en op tafels in badkamers. Hij vraagt of ik ook lippenstift wil gebruiken.
Ik sluip binnen in een drogisterij in de winkelstraat. De make-up rekken liggen er slordig bij. Door elkaar gehaald, uitgetest en teruggelegd. Ik wring me tussen de draaimolentjes met diadeems door en bekijk half tegen de muur gedrukt de kleuren in het lippenstift rek van Max Factor. Glitter gloss, beschermt tegen uitdrogen.

Kleine make-up artikelen maken me ongemakkelijk. Iedereen kijkt, al was het maar om zeker te zijn dat ik niets pik. Plots zijn er overal winkeldetectives die ter plekke blijven drentelen rond onbelangrijke artikelen. Ik moet me bedwingen om iets in m’n hand te houden. Knal rood, Nivea. Weg hier.
Creative Commons Licentie
Op dit werk is de Creative Commons Licentie van toepassing.